lördag 30 augusti 2014

Viol, lavendel, ljung eller luktärta?

Måste man bestämma sig för vilken man tycker passar bäst?
Nej, såklart inte!

Det var bara så att när jag satte upp denna vävnad så tänkte jag på Ångermanland och styvmorsviolen. Vi hade bestämt oss för att plocka upp ångemanlandsfärgerna och göra några vävnader med dessa.

Men när jag sedan satt i vävstolen och vävde, började jag att tänka på lavendel. Att få lägga duken på trädgårdsmöbeln och ställa en kruka med lavendel på ... eller varför inte en kruka med ljung? I en betongkruka!

Jag kunde knappt bärga mig, jag måste väva ner med det samma så jag fick åka hem och testa! Jag stannade hela kvällen (vi behöver dessutom tomma vävstolar till julvävnader).

Sagt och gjort ... men det fanns "bara" luktärtor att tillgå, och det visade sig att det passade ju perfekt! Vilken duk! Det trodde jag aldrig! Så enkel och med oändlig möjligheter! ;-)

Jag tycker att den blev väldigt snygg med ett tjockt lingarn som inslag. Robust och härlig!

... eller är det ett knippe med blåbärsris som skulle toppa?!


Vi har även snygga grytlappar som passar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar